Introductie

Hier vind je informatie over het instellen van de relatieinstellingen.


Instellingen

Lengte relatienummer Instelling hoeveel posities het relatienummer is.


Standaardwaarden

Betaaltermijn De standaard betaaltermijn als je een nieuwe klant invoert.

Betaalwijze De standaard betaalwijze als je een nieuwe klant invoert.

Klantsoort De standaard klantsoort als je een nieuwe klant invoert.


Betalingsregels

Hier geef je aan welke tekst er op de factuur komt als je een bepaalde betaalsoort selecteert. Als de tekst niet op de factuur komt, dan is een aanpassing aan het ontwerp nodig. Neem hiervoor contact op met de helpdesk.


Herinneringen

Hier stel je de herinneringen in. Zo stel je per herinneringsbrief in na hoeveel dagen hij gestuurd moet worden en hoeveel eerdere herinneringen de klant moet hebben gekregen.


Voorbeeld

BriefNa X dagenEerdere herinneringen
1ste herinnering140
2de herinnering301
Laatste herinnering402


Ook geef je aan of je standaard de facturen per email, post of beide wilt versturen. Wanneer je beide aangeeft worden herinneringen gemailed als er een emailadres bij de klant bekend is. Als deze niet bekend is dan wordt de herinnering geprint.

Meer informatie over het versturen van herinneringen vind je bij Herinneringen versturen.


Werknemers

Standaard werktijden

Je kunt hier de werktijden voor alle werknemers instellen. Heeft een werknemer specifieke werktijden dan kun je deze bij de werknemer zelf nog overschrijven. Je kunt meerdere tijden per dag aanmaken. De tijden hiertussen worden gezien als pauze.


In dit voorbeeld heeft de werknemer pauze van 12:30 tot 13:00. Op deze manier kun je meerdere pauzes toevoegen.


Functiegroepen

Hier kun je functiegroepen aanmaken voor de planning. Je kunt werknemers in verschillende functiegroepen plaatsen. Deze worden per groep gesorteerd.


Vaardigheden

Hier kun je vaardigheden aanmaken voor de planning. In een toekomstige versie kun je bij de plansoorten aangeven welke vaardigheid hiervoor nodig is. Hierdoor heb je een precies overzicht welke tijden er nog beschikbaar zijn. Denk als vaardigheid bijv. aan APK-keurmeester.


Acties tijdregistratie

Hier stel je de verschillende acties in waarop je tijdregistraties kunt doen (los van de werkplaatsbonnen). Deze acties hebben altijd een aan/uit status. Zo hoef je dus geen 'aanwezig' en 'afwezig' te maken, maar alleen een 'aanwezig'. Let op dat de 'aanwezig' altijd de eerste in de lijst is, aangezien die aan blijft staan zodra je een andere actie activeert, waarbij andere acties automatisch stoppen.


Werkuren per dag

Dit is een oude instelling die niet meer wordt gebruikt als er werktijden ingevuld zijn.


% productieve uren

Als een werknemer 8 uur werkt op een dag, hoeveel % moet hij dan als beschikbaar tellen in de planning?


Aanwezigheid automatisch stoppen na dag-wijziging

Wanneer je vergeten bent uit te klokken wordt de volgende dag, wanneer je weer inklokt, automatisch de aanwezigheid van de vorige dag uitgezet (op de eindtijd van de vorige dag).


Pauzes verrekenen met werkbon-urenregistraties

Wanneer je uitklokt op een werkbon worden pauzes automatisch uit de urenregistraties gefilterd.