Nadat je in de demo-omgeving het abonnement hebt afgesloten, zie je nu een knop “Checklist” op je startscherm. Vanuit hier kun je een aantal zaken al zelf instellen.
Graag ontvangen we de PDF van je briefpapier, zodat we de ontwerpen van de offertes en facturen kunnen klaarzetten. Wil je iets anders dan de standaard-lay-outs, dan kun je dat eenvoudig zelf aanpassen via tandwieltje -> instellingen -> printerinstellingen -> tabblad lay-outs. Uiteraard kunnen onze collega’s van de helpdesk je ondersteunen als je er niet uit zou komen.
Als we gegevens overnemen uit een ander softwarepakket, zullen we in de periode voorafgaand aan de installatie contact met je opnemen voor een proefomzetting van de gegevens. We vragen je om deze proefomzetting goed te controleren en – als je akkoord bent met de omzetting – dit vanuit de checklist goed te keuren.
Start je zonder data-overname? Neem dan contact met ons op om de demogegevens te laten verwijderen vóór je echte gegevens gaat invoeren.
Let op: zolang de proefomzetting niet is goedgekeurd, kunnen we de daadwerkelijke opstart niet uitvoeren!
Op een afgesproken datum zullen we de installatie doorlopen.
We nemen telefonisch contact op met de contactpersoon van jouw bedrijf en zullen met een TeamViewer verbinding op de pc meekijken. Tijdens deze installatie, hebben we een aantal zaken nodig. We vragen je dan ook ervoor te zorgen dat je de volgende gegevens (indien van toepassing) bij de hand hebt:
- Je RDW-certificaat en het daarbij horende wachtwoord
- Je KI-nummer en RDW Bedrijfsnummer
- De inloggegevens van je RDW-provider (VWE/A2SP/RDC/Carpas)
- De inloggegevens van de onderdelenleveranciers waarmee je wilt koppelen
- De inloggegevens van je uitgaande mailserver (SMTP)
- De inloggegevens van partners als KlantenVertellen, Autosociaal, WESP etc.
- Wil je een betaallink meesturen met je facturen naar de klant? Maak dan alvast een Mollie-account aan via https://www.mollie.com/dashboard/signup/2199631?lang=nl
Als je hebt gekozen voor de gratis online opstart, kun je direct na de installatie aan de slag in FleetMate GO. Als je tijdens het gebruik van de software vragen hebt, dan kun je natuurlijk altijd contact opnemen met onze helpdesk via chat, mail of telefoon.
Heb je gekozen voor een terugkommoment op locatie, dan zal een van onze medewerkers op de afgesproken dag bij je langskomen. We kunnen dan desgewenst extra uitleg geven over het gebruik van de software en instellingen finetunen.