Standaard is AutomaaT GO ingesteld om via de servers van CSW Software te versturen. Het kan hierbij echter voorkomen dat het bericht in de Reclame-/spammap terecht komt.
Wij raden aan om in AutomaaT GO uw eigen emailgegevens in te voeren in AutomaaT GO. Is dit niet mogelijk dan kunnen de mails ook via onze mailserver verstuurd worden. De stappen om dit aan te passen vind je bij de Communicatieinstellingen.
Emails nog steeds in de SPAM
Dingen om op te letten zijn:
- Zorg ervoor dat er netjes een onderwerp en een bericht in de email staat.
- Zorg ervoor dat plaatjes niet te groot zijn. Houdt aan: 800 x 600px.
- Zorg dat de email in hetzelfde lettertype staat
- Zorg dat het DKIM-record is aangemaakt bij je provider:
DKIM-recordcswkey._domainkey.uwdomein.nl. CNAME cswkey._domainkey.csw.nl.
Komt je email dan nog in de SPAM terecht:
- Verstuur je via je eigen mailserver, neem dan contact op met je website-beheerder.
- Verstuur je via onze mailserver, zie dan hieronder.
Je kunt je mail ook laten testen door naar https://www.mail-tester.com/ te gaan en hier een testmail naartoe te sturen. Je krijgt dan eventuele problemen terug waardoor je email in de spam zou kunnen belanden.
Indien je mail vestuurd via GMail of Office365 kunnen aanvullende instellingen nodig zijn. Meer informatie hierover vind je hier.
Versturen via CSW
Indien je via de mailserver van CSW verstuurd is er een aanpassing door je website-provider nodig. Zo moeten de DNS-records aangepast worden, omdat anders de emails hoogstwaarschijnlijk in de SPAM terecht komen.
Het eenvoudigst is om de volgende 2 records toe te voegen/aan te passen:
SPF-record
uwdomein.nl. TXT v=spf1 include:_spf.cswcloud.nl ~all
DKIM-record
cswkey._domainkey.uwdomein.nl. CNAME cswkey._domainkey.cswcloud.nl.