Standaard is GO ingesteld om via de servers van CSW Software te versturen. Het kan hierbij echter voorkomen dat het bericht in de Reclame-/spammap terecht komt. 


Wij raden aan om uw eigen emailgegevens in te voeren in GO. Is dit niet mogelijk dan kunnen de mails ook via onze mailserver verstuurd worden. De stappen om dit aan te passen vind je bij de Communicatieinstellingen.


Emails nog steeds in de SPAM

Dingen om op te letten zijn:

  • Zorg ervoor dat er netjes een onderwerp en een bericht in de email staat.
  • Zorg ervoor dat plaatjes niet te groot zijn. Houdt aan: 800 x 600px.
  • Zorg dat de email in hetzelfde lettertype staat
  • Zorg dat het DKIM-record is aangemaakt bij je provider:
    DKIM-record
    cswkey._domainkey.uwdomein.nl.
    CNAME
    cswkey._domainkey.csw.nl.


Komt je email dan nog in de SPAM terecht:

  • Verstuur je via je eigen mailserver, neem dan contact op met je website-beheerder.
  • Verstuur je via onze mailserver, zie dan hieronder.


Je kunt je mail ook laten testen door naar https://www.mail-tester.com/ te gaan en hier een testmail naartoe te sturen. Je krijgt dan eventuele problemen terug waardoor je email in de spam zou kunnen belanden.


Indien je mail vestuurd via GMail of Office365 kunnen aanvullende instellingen nodig zijn. Meer informatie hierover vind je hier.


Versturen via CSW


Let op: we adviseren altijd om je eigen mailserver te gebruiken. Indien je onze mailserver gebruikt blijft de kans dat hij bij de klant in de SPAM terecht komt.


Indien je via de mailserver van CSW verstuurd is er een aanpassing door je website-provider nodig. Zo moeten de DNS-records aangepast worden, omdat anders de emails hoogstwaarschijnlijk in de SPAM terecht komen.


Het eenvoudigst is om de volgende 2 records toe te voegen/aan te passen:


SPF-record

uwdomein.nl.
TXT
v=spf1 include:_spf.cswcloud.nl ~all

DKIM-record

cswkey._domainkey.uwdomein.nl.
CNAME
cswkey._domainkey.cswcloud.nl.


Foutmelding bij versturen van mail

U bent niet bevoegd om als deze afzender te versturen.

Indien u deze melding krijgt dan heb je waarschijnlijk bij je gebruiker een eigen afzender-mailadres ingevuld. Deze foutmelding krijg je omdat de gebruikersnaam waarmee je emails verstuurd geen rechten heeft om vanuit jouw mailadres te versturen.


Je kunt dit probleem op twee manieren oplossen. De eenvoudigste manier is om bij je gebruiker het 'Afzender e-mailadres' leeg te halen. Je gaat de mails dan versturen vanaf het algemene e-mailadres wat is ingesteld bij de Instellingen > Communicatie > E-mail & SMS.


Als je wel vanuit je eigen e-mailadres wilt versturen dan dien je in Office365 jouw gebruiker zo instellen dat de verzendgebruiker (welke is ingesteld bij Instellingen > Communicatie > E-mail & SMS) rechten heeft om uit jouw naam emails te mogen versturen. We adviseren om hiervoor een SMTP-connector aan te maken. Je hoeft voor de gebruikers dan geen specifieke rechten aan te geven.


Hiervoor kijk je eerst in GO welke gebruiker er is ingesteld om mails te versturen:


Hierna log je in bij de beheers-pagina van Microsoft 365 en ga je naar het gebruikersbeheer. Vervolgens klik je op je eigen gebruiker en daarna op het tabblad 'E-mail'. Daar klik je op de link 'Machtigingen voor Verzenden als'. Daar voeg je de bovenstaande gebruiker toe.


Zodra dit gedaan is dan zou je vanuit  je eigen mailadres moeten kunnen versturen vanuit GO. Het kan zijn dat je dit voor meerdere gebruikers moet aangeven.


Limit reached

Deze melding kun je krijgen als je een mailing verstuurd. Sommige mailservers zijn zo ingesteld dat je een maximum aantal mails mag sturen in een periode. Bijvoorbeeld maximaal 200 mails per uur. Helaas kunnen wij hier niks aan veranderen. Je kunt contact opnemen met je emailprovider om te kijken of zij de limieten kunnen aanpassen. Kunnen/willen ze dit niet dan zou je kunnen overwegen om een externe mailserver te gebruiken zoals Mailgun.